Bosch WAS28390

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WAS28390 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Roy 10-05-2023

Bijna 13 jaar

Geschreven voor: Bosch WAS28390

Wasmachine 20-10-2010 gekocht en doet nog steeds zijn werk.
Regelmatig even 90 gr spoelen met een antikalk.
Filter schoonmaken rechts onder.
Rubberenband schoon maken.
Top machine.

C. Schouten 28-04-2011
Geschreven voor: Bosch WAS28390

Nadat we deze wasmachine een half jaar geleden kochten, merkten we steeds vaker op dat er kleding stukken met vlekken en stippen uit kwamen. Dit was bij de witte en rode/rose was, maar waarschijnlijk ook bij de donkere was, maar daar zijn de vlekken waarschijnlijk niet zichtbaar.
Uiteindelijk Bosch gebeld en wat was hun antwoordt : Je moet eens in de drie weken een 90 graden was draaien, WAT ZEGT U ???, ja eens in de drie weken een 90 graden was draaien om de achtegebleven/ niet weggepompte waspoeder op te lossen en af te voeren. Ja het moet toch niet gekker worden, achtergebleven waspoeder dat vlekken veroorzaakt. Ja nog mooier, deze waspoeder vlekken zijn er dus voor geen mogelijkheid meer uit te krijgen, niet met Vanish, niet meer de speciale vlekkenverwijderaar van Ariel. Het enige dat je kan doen is de kleding weggooien.
Dit zijn ondertussen meer dan tien kledingstukken en loopt ondertussen in de honderden euros. We draaien nu maar ( noodgedwongen ) een 90 graden was op onze ENERGIEZUINIGE vuilwasmachine en moeten dan maar zien of het beter wordt.

Verders wel tevreden met de machine, we kochten hem toendertijd omdat het een 8 kilo vullingsgraad heeft en de koolborstelloze motor. Maar ja een wasmachine hoort in eerste instantie je was schoon te wassen en als dat niet lukt dan is het over met de machine. Tijd voor een andere.

We wassen al 25 jaar onze was in verschillende wasmachines in de loop der tijd, ook onze vorige was een Bosch, maar dit hebben we gewoon nog nooit meegemaakt en ook nog nooit van gehoord.

Benno_laterman 29-03-2011
Geschreven voor: Bosch WAS28390

Toen we de machine net hadden waren we al snel ontevreden omdat het centrifugeren van de machine bij kleine wasjes gewoon niet wilde. We hebben toen de eerste review van dit apparaat hier online gezet en een mail gestuurd naar Bosch.

Bosch heeft een monteur langs gestuurd en deze kon het in eerste instantie niet oplossen.
Enkele maanden later begon de machine tijdens het centrifugeren ook nog eens veel lawaai te maken. Daarom weer een mail naar Bosch gestuurd.

De monteur kwam langs en controleerde alle mechanische delen. Hij heeft het e.e.a beter vast gezet en adviseerde om de lekbak te verwijderen aangezien de machine een lekstop en eigen opvangbak heeft. Tevens controleerde hij in het Bosch systeem of er reeds een update was voor het centrifugeprobleem van kleine wasjes. Deze bleek er te zijn en er werd een nieuwe afspraak gemaakt.

Na de kosteloze update werkt de machine perfect, ook kleine wasjes draaien nu probleemvrij.

Alle bezoeken van de monteur waren kosteloos.

(Reactie op voorgaande reviewer mbt "stinkende machine"; er wordt door bijna elke wasmachine reparateur en verkoper geadviseerd om regelmatig een hete was te draaien. doe je dat niet dan hoopt wasmiddel zich op in de trommel en rond je verwarmingselement. Dit verlaagt de warmteoverdracht van de verwarming naar het water waardoor er meer energie nodig is. Tevens kunnen de wasmiddelen zich gaan ophopen in de lagers van de trommel en dat kost je al gauw > euro 350,- aan reparatiekosten)

anna 1991 27-03-2011
Geschreven voor: Bosch WAS28390

Deze wasmachine valt mij erg tegen,als je een was van 30 gr wast komt hij er erg gekreukt uit omdat hij tussen elke spoelbeurt centrufigeert dit voorkom ik nu door licht stijken in te stellen maar moet daarna nog wel een keer centrufigeren op een hoger toerental. Ook ruikt de was na ruim drie maanden niet meer fris volgens de winkel moet ik dit oplossen door 4maal per jaar een antikalkprodukt er in te doen,en ook meer op 90gr te wassen ik vraag me af of een zuinige wasmachine op deze manier nu echt voordelig is.

Dick Hofman 03-12-2010
Geschreven voor: Bosch WAS28390

Zelfde probleem als Benno centrifuceert niet goed, monteur van Bosch geweest vertelde dat de machine goed werkte moesten geen wasmiddelvan de makro (ariel)
gebruiken later door Bosch gebeld en ze komen iets vervangen.

PatriXx 04-05-2010
Geschreven voor: Bosch WAS28390

Is een prima wasmachine. Geen enkel probleem om met weinig wat centrifugeren. Goede koop!

RJoosten 05-04-2010
Geschreven voor: Bosch WAS28390

prima en mooie machine,wast goed,
centrifugeert vrijwel geruisloos en is gemakkelijk te bedienen.